Hubnutí a glykemický index

„Pokud zařadíte do svého jídelníčku potraviny s nízkým glykemickým indexem (GI), nesníte toho tolik a snadněji zhubnete.“

Určitě to každý z nás někde a někdy slyšel… Ale co s tím?

Malá, zjednodušená lekce biologie:

GI potravin je jejich schopnost ovlivnit glykémii – naši hladinu krevního cukru. Potraviny s nižším GI tak nezatěžují náš organismus velkými výkyvy hladiny glykémie, která do budoucna může značně přispět vzniku diabetu mellitu II.typu (tzv. stařecká cukrovka a s ní spojené riziko vzniku celého řetězce nemocí).

Pro náš metabolismus, při hubnutí, je důležité snížit příjem potravin (sacharidů) s nadměrným GI ve prospěch potravin s nižším GI (bílkovin nebo sacharidů). Dokonce je vhodnější dát si pozor na sacharidy, než hlídat obsah tuků potravin.

Proč se doporučuje jíst potraviny s nízkým a středním GI?

Většinou jsou to potraviny s vyšším podílem vlákniny a v žaludku vydrží déle, navozují pocit sytosti na delší dobu. Pravidelným příjmem kvalitních potravin si pak postupně „vystačíme“ se stravováním 3 porcí denně! Bez zbytečného příjmu nadbytečných kalorií celodenním pojídáním „malých porcí“.

Jak rozdělujeme potraviny podle GI:

(referenční hodnotou je glukóza, GI = 100)

  • Potraviny s nízkým GI ‹ 55  zvedají hladinu krevního cukru po jídle velmi pomalu, tvoří základ stravy při hubnutí.
    Např. většina ovoce a zeleniny, ořechy, žitný chléb, čočka, fazole, cizrna, hrách, bulgur, rýže natural, rýže basmati, celozrnná mouka, celozrnné těstoviny (základ potravin pro Metabolic balance®)
  • Potraviny se středním GI 56 – 69  zvedají hladinu krevního cukru po jídle středně rychle.
    Např. velmi sladké ovoce, rýže bílá dlouhozrnná, kuskus, jáhly, pohanka, celozrnný chléb, pečivo
  • Potraviny s vysokým GI  › 70  zvedají hladinu cukru po jídle velmi rychle.
    Např. semonilové těstoviny, rýže jasmínová, kulatozrnná, rýže parboiled, polenta, brambory vařené, med, bílý chléb, chipsy, pivo
Takže:
Výběrem potravin s nižším glykemickým indexem se nám povede zahnat hlad na delší dobu.
Nesníme toho tolik.
Tyhle potraviny většinou obsahují také vyšší podíl vlákniny, kvalitní bílkovinu, a dostatek mikroživin. Tělo si pak zákonitě žádá více tekutin, snadněji se nám dodržuje pitný režim.
Potraviny s vyšším GI je pak vhodné kombinovat s potravinami, které obsahují přirozené tuky (kvalitní oleje, maso, sýr a pod), čímž se „brzdí“ rychlost trávení, GI se pak celkově razantně sníží.
Doplněním vhodné fyzické aktivity jsme na nejlepší cestě jednoduše a stylově k naší dokonalé postavě.
Řešíte svoji postavu, nevíte jak začít? Nevěříte si?  Hubnete, máte jasný plán a najednou se nemůžete pohnout z místa? 
Netrapte se s tím sami, spolu najdeme řešení. 
Objednejte si první osobní informační schůzku. Vstupní konzultace je zdarma.
P1240765
Monika Hemerová
Jsem odborník na výživu, kouč, Metabolic balance® poradce. Majitelka fitness pro ženy Studio Modelace v Praze na Černém Mostě a v Poděbradech od roku 2002.

Díky mé vášni, programu Metabolic balance® vás učím, že existuje bezpečná cesta změnit svoje stravovací návyky tak, že se již NIKDY nebudete mít potřebu vracet ke starému, nezdravému způsobu stravování a životnímu stylu.

Jsem autorkou jedinečného online kurzu hubnutí RESTART pro vaši dokonalou postavu.

Něco více o mně najdete tady.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Aktuální online kurz hubnutí: Restart Jídlem
  • Ebook ke stažení
  • K ČEMU RESTART METABOLISMU? Stáhněte si eBook zdarma a nahlédněte pod pokličku stravování dle principů METABOLIC BALANCE®

  • Přidejte se na Facebook
  • KDYŽ HLEDÁTE
  • Aktuálně na Instagramu
    This error message is only visible to WordPress admins

    Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

    There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

    Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

    There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

    Error: No posts found.

    Make sure this account has posts available on instagram.com.

    Click here to troubleshoot