Nová vlna s novoluním, aneb naskočit lze vždycky

Naskočit na vlnu Metabolic balance je fajn, ale co když mě opět převálcuje?

Fajn, každý máme období jak v životě, tak i ve stravování jako na vlnách. Jeden dva dny by naše jídlo mohlo klidně na stránku food časopisu se zdravou výživou, a pak stačí opravdu blbost a už plaveme: Kousek čokolády – dobrá, větší kus, malá sklenka vína, něco oříšků, jeden dva plátky šunky před spaním, anebo kousek zdravé mozzarelly a pak už je to vlastně jedno …

Ano, vždy říkám, že z jednoho kousku čokolády ještě nikdo nemá nadváhu 15 – 20 kilo. Jenže toho nesmí být hodně, hodně a často, hodně a často a hlavně hodně v noci. Znáte to? Jestli ne, jste šťastný člověk a věřím, že právě přestáváte číst.

Teď jinak.

Když ještě moje děti chodily do školy, každé ráno jsem dělávala 6 až 8 svačin. Dnes už ani nevím, co jsem pokaždé vymýšlela, ale všichni si pamatují, že jejich svačiny vždy díky čerstvému pečivo voněly na celou třídu.

Pro mne totiž bylo jednodušší si každé ráno přivstat a doběhnout pro čerstvé dalamánky, nebo nadýchané rohlíčky se semínky, protože pak stačilo přidat plátek sýru a list římského salátu a kolečka ředkvičky a okurky, k tomu jablko a byla svačina. V čerstvém, voňavém a křupavém rohlíku totiž vaše dítě žádnou zeleninu neřeší.

Střih. Pondělí až pátek 6:30, pekárna: „Prosím 2 rohlíky a krabičku cigaret“  – kupuje pravidelně ten samý pán pokaždé ve frontě přede mnou. Každý den. A pak občas slyším pouze: „cigarety“.
Když už je to během roku po několikáté, jasně, že jsem se musela zeptat proč?

Jedna z odpovědí, které nelze zapomenout: „Vždy když je úplněk nebo novoluní, piji celý den pouze vodu tak jak to u nás dělali máma s tátou a myslím, že i jejich rodiče…“

Babské rady, že jo?

K úplňkovém půstu vás již nabádám docela pravidelně ne jenom v mých online kurzech hubnutí Restart Jídlem, ale také přímo zde ve starším článku. Více o úplňkovém půstu a jestli má vůbec půst smysl si můžete přečíst zde >>

Ale novoluní?

Co jsem našla zajímavého na internetu za rozdíly mezi úplňkem a novoluním? Možná vás z toho také něco osloví:

Novoluní je jako čistý papír, na který začínáte psát. Úplněk je jako sklizeň, kdy se vracíte k tomu, co jste již dokázali a co máte rozděláno, co chcete dotáhnout ke zdárnému konci. K úplňku patří také oslava magických úspěchů.

Pocity při novoluní jsou více introvertní, jakoby se všude kolem rozhostil pocit mezičasu. Je to krátký okamžik, kdy staré odchází a nové tu ještě není. A proto je nov silným okamžikem pro vyslání našich přání a nových výzev, nových zvyků …

Třeba si uděláte pomyslnou dělící čáru k novému jídelníčku tak, že začnete prvním dnem, kdy se jednoduše projíte hromadou božského ovoce.

 

PODZIMNÍ HROZNOVÁ KÚRA

Příjemný, ukázkový způsob, jak pročistit tělo držením půstu, je držet půst pojídáním hroznového vína. A kdy jindy je na to vhodná doba, než uprostřed podzimu?

Jestli jste jenom jednou uvažovali, že se zkusíte jeden den „postit“, teď je na to ideální příležitost.

Navíc předpověď krásného slunečného počasí pro nadcházející dny nám krásně nahrává.

Hrozny jsou nejenom chutné, ale kromě požitku při jejich konzumaci jsou pro náš organismus také mnohostranně prospěšné.

Zevnitř nebo zvenčí, bobule hroznů obsahují veliké množství látek ke kráse: vyhlazují vrásky, chrání pokožku, zbavují ji odpadu a připravují na zimu.

Čerstvé nezpracované hrozny nám bleskově dodají energii, protože obsahují mnoho ovocného cukru stejného druhu jako med. Na rozdíl od jiných cukrů se však hroznový cukr rozkládá pomaleji a energie se uvolňuje postupně. Umožňuje tak déle udržet psychickou i fyzickou výkonnost. 

Dalšími látkami obsaženými v hroznové šťávě, které výrazně snižují únavu, zvyšují pozornost a jsou prospěšné našim svalům, jsou aminokyseliny. Šťáva obsahuje rovněž důležité minerální látky: zejména draslík, vápník, železo, stopové prvky. Bohaté zásoby draslíku podporují odvodňování těla.

Hrozny zlepšují žaludeční sekreci, střevní peristaltiku, činnost jater a ledvin. Ovocné kyseliny, vlákniny a třísloviny vyčistí střeva, játra a ledviny tím, že je nutí zvyšovat vylučování. Pokožka pak působí prakticky okamžitě mladistvěji, čistě.

 

Jak to všechno provedeme?

A) 
Dva (2) kilogramy čerstvých nezpracovaných hroznů si rozdělíme na celý den a nekonzumujme nic jiného, než tyto hrozny.

Můžeme začít hned v sobotu ráno, nebo až v neděli ráno, nebo ve sobotu obědem a protáhnout kúru ještě na nedělní snídani (nejbližší novoluní je v sobotu 28.10.2019 ve 04:38, 26.11.2019 ve 16:05 a 26.12.2019 v 06:12).
Pokračujeme pak nedělním obědem, skvělá je ryba se zeleninou, zeleninová polévka.

B)
Nezapomeňte v přestávkách mezi jednotlivými dávkami vypít alespoň 2 litry tekutin. Vlažné, teplejší vody, skvělé jsou čaje z čerstvých bylinek.
Zkuste omezit pití kávy.

Není důležité, jestli se pro den s ovocem rozhodnete, nebo ne. Je důležité se nebát jíst ovoce ke každému jídlu. Jako dezert. Exkluzivní dezert. Stačí kousek. Ráno, v poledne i večer. 

To, co roste, na které máme chuť. 

Jestli se pro jednodenní podzimní hroznovou kúru rozhodnete, nebo ne, v každém případě je to příležitost, jak odlehčit svému trávícímu traktu. Nejpřirozenější cestou, jaká existuje.

Berte to jako výzvu ke kreativitě. Vždy je to obtížné kvůli touze po jídle, protože tělo je zvyklé, že mu je dodávána potrava každý den, a míní velkou část z přijaté energie použít na strávení každého chodu.

Jakmile si však přivykne na nový režim, začne se uplatňovat nový způsob metabolismu a energie navíc je přesměrována na úklid a pročištění. 

Berte to tak, že to není žádná hladovka. V podstatě to není ani žádný půst.
V podstatě je to den, kdy si vychutnáte den plný ovoce:

Proto, že máte rádi hroznové víno.
Protože je právě teď té nejúžasnější chutě jakou jen hroznové víno může mít.
Prostě si ho užít do sytosti a současně udělat pro sebe něco skvělého. 
Protože to za ten pocit to zkusit a dokázat stojí.

Tak jdeme na to? Co říkáte? Není se čeho bát. Dejte o sobě vědět ve skupině na fb a inspirujte ostatní i sebe. Podpory se vám určitě dostane!

 

Navíc:

HROZNOVÉ VÍNO

  • je mírné projímadlo, které pomáhá při chronické zácpě způsobené zpomalenou funkcí střev
  • má močopudné účinky, napomáhá vyplavování jedovatého odpadu z organismu
  • je jedním z nejbohatších druhů ovoce na železo
  • má pozitivní vliv na činnost mozku – zvyšuje schopnost koncentrace a zlepšuje paměť
  • může poskytnout našim očím důležitou ochranu, která zabrání poškození zraku a slepotě v důsledku věkem podmíněné makulární degenerace.
  • Réva vinná je jednou z nejstarších kulturních rostlin pěstovaných člověkem.
  • Kulturní odrůdy se pěstují v mírném pásu celé zeměkoule.
  • Vinné hrozny obsahují vitamíny skupiny B, které jsou důležité pro metabolismus sacharidů, pomáhají při únavě, depresích a nervozitě.
  • Obsahují také vitamíny A, E, C a  kyselinu listovou, která je důležitá pro krvetvorbu.
  • Vitamín C zase pro náš imunitní systém.
  • Fenolové nevýživné látky, přítomné především ve slupce hroznového vína, mají všeobecně příznivé účinky na cirkulaci krve v arteriích, snižují krevní tlak.

 

Monika Hemerová
Je profesionální výživový poradce. Vystudovala biochemii a mikrobiologii. Majitelka Studia MODELACE. Fitness pro ženy Studio MODELACE založila v roce 2002. Zároveň provozuje soukromou výživovou poradnu v Praze, Poděbradech a Kolíně. Její vášní je od roku 2009 také poradenství v programu METABOLIC balance® - šetrná cesta změnit svoje stravovací návyky tak, že se již NIKDY nebudete mít potřebu vracet ke starému, nezdravému způsobu stravování a životnímu stylu. Autorka online kurzu hubnutí RESTART pro vaši dokonalou postavu>>
Propaguje komplexní přístup ke zdraví a svá doporučení zakládá na nových vědeckých poznatcích a vlastních zkušenostech.
Něco více o ní najdete zde>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.